tokrirkri

tokrirkri

Από οικογενειακή επιχείρηση η LIA έγινε brand

Οι οικογενειακές αναμνήσεις και η επαφή με τα αρώματα και τις μυρωδιές της φύσης έδωσαν στη Χριστίνα Στριμπάκου την ώθηση να μεταμορφώσει τον οικογενειακό ελαιώνα που διατηρούσαν οι γονείς της στα Φιλιατρά της Μεσσηνίας σε νεοφυή εταιρεία παραγωγής λαδιού, με το όνομα LIA Cultivators. Eχοντας σπουδάσει Ιστορία της Τέχνης στην Ιταλία και στο Λονδίνο, η κ. Στριμπάκου, εν μέσω οικονομικής κρίσης, διάβασε ένα άρθρο που προειδοποιούσε ότι εκείνοι που θα πληγούν πρώτοι από την κρίση στην Ελλάδα είναι οι απόφοιτοι θεωρητικών σπουδών. Με αφορμή αυτό το δυσάρεστο νέο, η ίδια άρχισε να αναθεωρεί τα επαγγελματικά της σχέδια, ενώ η εύστοχη παρατήρηση ενός Ολλανδού φίλου της τής εμφύσησε τελικά την ιδέα για τη δημιουργία εταιρείας παραγωγής και εμπορίας λαδιού που θα απευθύνεται σε σούπερ μάρκετ όπως τα Waitrose στην Αγγλία, σε εστιατόρια και σε επιλεγμένα καταστήματα. «Μα, κοίτα μπροστά σου, είσαι σε μια πλούσια περιοχή την οποία πρέπει να εκμεταλλευθείς», της είχε πει ο ίδιος.

Κάπως έτσι, το 2012, αυτή και ο αδελφός της Κωνσταντίνος απευθύνθηκαν στη θερμοκοιτίδα του Orange Grove, απέκτησαν εταιρική ταυτότητα, παρακολούθησαν σεμινάρια γευσιγνωσίας ελαιολάδου στην Ιταλία και, λίγο πριν από την εκπνοή του ίδιου έτους, δέχθηκαν την πρώτη τους παραγγελία από το πολυκατάστημα που βρίσκεται στην καρδιά του Παρισιού, το Bon Marché. Mολονότι η παραγωγή τους είναι σχετικά μικρή, η εταιρεία κατόρθωσε από μικρή οικογενειακή επιχείρηση να γίνει brand εξάγοντας περίπου το 92% της παραγωγής της. «Εχουμε περίπου 2.500 δέντρα, από τα οποία παράγουμε περίπου 25.000 με 30.000 τόνους ετησίως, σε αντίθεση με τους γονείς μας, που ξεκίνησαν το 1976 με 19 ελαιόδεντρα», αναφέρει στην «Κ» η κ. Στριμπάκου. Πλέον το λευκό μπουκάλι LIΑ κοσμεί τα ράφια καταστημάτων σε Αγγλία, Αμερική, Ολλανδία, Ελβετία, Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Αυστρία και Σιγκαπούρη. Από την άλλη, στην Ελλάδα συνεργάζεται με ορισμένα καταστήματα στις ιστορικές γωνιές της Αθήνας, ενώ το μπουκάλι της χρησιμοποιούν εκλεπτυσμένα εστιατόρια, όπως αυτό του Hilton αλλά και το Botrini’s Restaurant. Ο σχεδιασμός της εταιρείας διήρκεσε δύο χρόνια, ενώ το ελαιόλαδο που παράγουν τα δύο αδέλφια είναι κορωνέικης ποικιλίας και έχει διακριθεί ήδη δύο φορές ως το καλύτερο μονοποικιλιακό ελαιόλαδο στον κόσμο.

Πέραν όμως της γεύσης, αυτό που τράβηξε την προσοχή των πελατών ήταν η συσκευασία και η υψηλή αισθητική του λευκού μπουκαλιού της εταιρείας. «Για μένα η LIΑ δεν είναι μια εταιρεία προσωρινή και ευκαιριακή, καθώς τη δημιουργήσαμε με στόχο να αναπτυχθεί αργά και σταθερά». Για τον λόγο αυτό, η κ. Στριμπάκου φρόντισε να επενδύσει με τον αδελφό της και στον σχεδιασμό της συσκευασίας. Ετσι, απευθυνόμενοι σε ειδήμονες του χώρου της γραφιστικής, μετέφεραν όλες τις αναμνήσεις τους και την αγάπη τους για τους αρχαιολογικούς χώρους της Μεσσηνίας, με σκοπό στο τέλος να δημιουργηθεί ένα περίτεχνα στολισμένο λευκό μπουκάλι. «Είμαστε από τις πρώτες εταιρείες που λανσάραμε λάδι σε λευκό μπουκάλι, καθότι τα περισσότερα βρίσκονται μέσα σε διαφανείς ή πράσινες συσκευασίες», αναφέρει η κ. Στριμπάκου. Ωστόσο, σπεύδει να τονίσει ότι «η αδυναμία να διακρίνει κανείς το χρώμα του λαδιού μέσα από το μπουκάλι δεν αποτελεί για εμάς μειονέκτημα. Και αυτό γιατί ο κόσμος θα πρέπει να κατανοήσει πως το χρώμα δεν είναι δείκτης ποιότητας, αλλά συνιστά ποικιλιακό ιδίωμα».

Πηγή: kathimerini.gr

Σχετικά Άρθρα

Η κατάργηση μείωσης του αφορολόγητου προκαλεί «τρύπα» 2 δισ. εάν δεν κοπούν και τα αντίμετρα!

Μετά την εκλογική ήττα ο Αλέξης Τσίπρας θυμήθηκε την κατάργηση του νόμου για μείωση του αφορολόγητου ορίου που ψήφισε η κυβέρνησή του – Η μείωση του αφορολόγητου από 1/1/2020 πάει πακέτο με μείωση ΕΝΦΙΑ κατά 30%, περιορισμό του συντελεστή φορολόγησης σε 20% και απαλλαγή από εισφορά αλληλεγγύης – Νέος κίνδυνος[…]

Δείτε περισσότερα

Η ενίσχυση των επιχειρήσεων εντύπου Τύπου θα πρέπει να υλοποιηθεί με κριτήρια και διαφάνεια

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ επαναλαμβάνει την πάγια θέση του για την αναγκαιότητα οικονομικής ενίσχυσης των επιχειρήσεων εντύπου Τύπου. Η οικονομική ενίσχυση είναι πρωτίστως θέμα ενδυνάμωσης της πολυφωνίας, του πλουραλισμού και της ίδιας της Δημοκρατίας. Η ΕΣΗΕΑ ήταν αυτή που πρώτη έθεσε το θέμα, απευθύνθηκε, με προτάσεις και θέσεις, προς όλους[…]

Δείτε περισσότερα