Μόνο τρεις στους δέκα Έλληνες θα πραγματοποιήσουν φέτος περισσότερες αγορές σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια κατά την εορταστική περίοδο, ενώ τέσσερις στους δέκα σκοπεύουν να αφήσουν τα ψώνια τους μέχρι την τελευταία στιγμή έτσι ώστε να επωφεληθούν από πιθανές εκπτώσεις, όπως προκύπτει από έρευνα της εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας, Kaspersky.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας 60% των Ελλήνων δεν πρόκειται να πτοηθεί από τις δυσμενείς συνθήκες πραγματοποιώντας κανονικά τα Χριστουγεννιάτικά τους ψώνια, αλλά σχεδόν οι μισοί θα μειώσουν το διαθέσιμο τους “budget” τουλάχιστον κατά το ένα τρίτο ή περισσότερο λόγω οικονομικών περιορισμών που επέφερε η πανδημία COVID-19.
Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει το κοινωνικό πρόσημο των φετινών, εορταστικών αγορών, καθώς σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, σχεδόν ένας στους τρεις δήλωσε πως θα πραγματοποιήσει την πλειονότητα των χριστουγεννιάτικων του αγορών σε μικρότερα καταστήματα φέτος για να υποστηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις.
Ακόμη μία πτυχή που φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά είναι η φύση των αγορών, καθώς τέσσερις στους δέκα καταναλωτές σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά τα επικείμενα, εορταστικά τους ψώνια λόγω της πανδημίας, εφόσον βέβαια κάτι τέτοιο δεν αποτελέσει μονόδρομο.
Η συνθήκη αυτή εγείρει φυσικά και μία ανάγκη για περισσότερη προσοχή απέναντι σε προσπάθειες διαδικτυακής εξαπάτησης και ηλεκτρονικών επιθέσεων από ψηφιακούς εγκληματίες.
Όπως προκύπτει, ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων μοιάζει υποψιασμένο απέναντι σε τέτοιες κακόβουλες ενέργειες, καθώς το 61,6% δηλώνει πως γνωρίζει τους πιθανούς κινδύνους ασφάλειας άγνωστων εμπορικών σημάτων που προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις και μπορεί να αποδειχθούν απάτες, ενώ σχεδόν οι μισοί αναφέρουν πως εάν το website ενός καταστήματος δεν φαίνεται νόμιμο, θα βγουν αμέσως από αυτό και θα επισκεφθούν ένα εμπορικό σήμα από το οποίο έχουν αγοράσει στο παρελθόν προκειμένου να είναι σίγουροι.
Ειδικότερα όσον αφορά την περίοδο των εορτών, τέσσερις στους δέκα δεν είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους στοιχεία με ηλεκτρονικά καταστήματα για να λάβουν μεγάλη έκπτωση, ενώ περίπου το ίδιο ποσοστό (37,6%) γνωρίζει ότι οι απάτες είναι πιο διαδεδομένες κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών/εορταστικών περιόδων και δεν είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τον κίνδυνο για μια μεγάλη έκπτωση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ