tokrirkri

tokrirkri

Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν αμφιδέξιος

Οι ειδικοί διατηρούσαν αμφιβολίες αλλά ερευνητές του Μουσείου Ουφίτσι της Φλωρεντίας δήλωσαν ότι έχουν την απόδειξη πως ο Λεονάρντο ντα Βίντσι μπορούσε να γράφει, να σχεδιάζει και να ζωγραφίζει εξίσου καλά τόσο με το αριστερό όσο και με το δεξί χέρι. Ήταν, με λίγα λόγια, αμφιδέξιος.

Το ινστιτούτο ερευνών και αποκατάστασης του Μουσείου μελέτησε επί μακρόν το σχέδιο που έχει τίτλο «Il Paesaggio» (Το Τοπίο), το παλαιότερο έργο του ζωγράφου, ο οποίος γεννήθηκε στην Τοσκάνη και ζωγράφισε στο σχέδιο μια άποψή της.

«Il Paesaggio» (Το Τοπίο)

Το έργο έχει ημερομηνία 5 Αυγούστου 1473 -ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν τότε 21 ετών- και απεικονίζει την κοιλάδα του Άρνου (του ποταμού που διασχίζει τη Φλωρεντία) και το κάστρο του Μοντελούπο στην Τοσκάνη. Ωστόσο, οι δύο επιγραφές που υπάρχουν, η μια στην εμπρόσθια όψη και η άλλη στην οπίσθια, ήταν αυτές που αποτέλεσαν το αντικείμενο των συγκεκριμένων ερευνών.

Οι επιστημονικές αναλύσεις επέτρεψαν να διαπιστωθεί ότι και οι δύο γράφτηκαν από το χέρι του ντα Βίντσι, ή μάλλον για να είμαστε ακριβείς, από τα χέρια του, η μια με το αριστερό χέρι και η άλλη με το δεξί. «Αυτό που οι αναλύσεις έφεραν στο φως είναι πράγματι θεαματικό. Τώρα ξέρουμε ότι ο Λεονάρντο εργαζόταν και με τα δύο του χέρια, όχι μόνο με το αριστερό, για το οποίο ήταν γνωστός», σχολίασε ο Άικε Σμιτ, ο Γερμανός διευθυντής του Μουσείου Ουφίτσι της Φλωρεντίας.

Οι άνθρωποι που έχουν την ικανότητα να χρησιμοποιούν εξίσου καλά και τα δύο τους χέρια είναι εξαιρετικά σπάνιοι, συνήθως αριστερόχειρες που καταπιέστηκαν ως παιδιά για να χρησιμοποιούν μόνο το δεξί, το «καλό» χέρι.Σύμφωνα με την Ιταλίδα Τσετσίλια Φροτζινίνι, ιστορικό, αυτή ήταν η περίπτωση του ζωγράφου της Τζοκόντα:«Γεννήθηκε αριστερόχειρας αλλά έμαθε να γράφει με το δεξί από πολύ μικρή ηλικία».

Η ιταλική και η γαλλική κυβέρνηση έχει προγραμματίσει σειρά εορτασμών για την 500ή επέτειο θανάτου του ντα Βίντσι. Η ιδιοφυία της Αναγέννησης πέθανε στην Αμπουάζ στη Γαλλία σε ηλικία 67 ετών στις 2 Μαΐου 1519.

Σχετικά Άρθρα

Ξενάγηση διαμαρτυρίας στο Ναό της Αγροτέρας Αρτέμιδας

Ένας κηρυγμένος από το 1960 αρχαιολογικός χώρος, στους πρόποδες του Αρδηττού, κοντά στην ανατολική όχθη του Ιλισού, στην περιοχή, που κατά την αρχαιότητα, ονομαζόταν Άγρα ή Άγραι, κινδυνεύει να εκποιηθεί και να παραδοθεί στην επενδυτική βουλιμία ιδιωτικών συμφερόντων. Είναι ο χώρος που λατρευόταν η  Αγροτέρα Αρτέμιδα, μια από τις σημαντικότερες[…]

Δείτε περισσότερα

Η Αθήνα αναζητεί ιδέες για τη νέα της ταυτότητα

Σε μια πόλη όπως η Αθήνα, όπου, κατά κανόνα, η αδιαφορία εναλλάσσεται μόνο με θυμό και σπανίως με δημιουργικότητα, όποιο πρόγραμμα ενεργοποίησης του πολίτη και της γειτονιάς κι αν εφαρμοστεί, μόνον καλό μπορεί να κάνει. Κάτι τέτοιο θα προσπαθήσει να κάνει το πιλοτικό πρόγραμμα «Πόλη2» (πόλη στο τετράγωνο) του Δήμου[…]

Δείτε περισσότερα