tokrirkri

tokrirkri

Σκλαβενίτης: Πάνω από τα 2,5 δισ. ευρώ ο τζίρος του 2017

Ώθηση στις πωλήσεις αλλά και απώλειες στα κέρδη επέφερε, κάτι άλλωστε που αναμενόταν, στον όμιλο Σκλαβενίτη η απόκτηση του δικτύου της «Μαρινόπουλος». Ο όμιλος Σκλαβενίτη αναδεικνύεται πλέον στον μεγαλύτερο από πλευράς πωλήσεων, δικτύου και εργαζομένων εμπορικό όμιλο της χώρας με τον τζίρο του να υπερβαίνει το 2017 τα 2,5 δισ. ευρώ, αφήνοντας στη δεύτερη θέση πλέον την «ΑΒ Βασιλόπουλος».

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε χθες ο όμιλος Σκλαβενίτη οι πωλήσεις του σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκαν το 2017 σε 2,52 δισ. ευρώ έναντι 1,87 δισ. ευρώ το 2016. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι πωλήσεις του παλαιού δικτύου της «Σκλαβενίτης», της μητρικής δηλαδή με την επωνυμία «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης» και των θυγατρικών της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (σ.σ. το κυρίως παλαιό δίκτυο της «Μαρινόπουλος»), «The Mart Cash & Carry», «Χαλκιαδάκης», «Σκλαβενίτης Κύπρου», «Παλαμάρης», «Μαρκέτα»,  «Κρόνος – Καρακίτσος» και «Guedo Holdings Ltd.» (οι τέσσερις τελευταίες αποτελούσαν θυγατρικές της «Μαρινόπουλος» με καταστήματα σε Τήνο, Σύρο, Σαντορίνη, Αχαΐα και Κύπρο). Οι πωλήσεις της μητρικής, πάντως, υποχώρησαν ελαφρώς το 2017 σε σύγκριση με το 2016, καθώς διαμορφώθηκαν σε 1,38 δισ. ευρώ έναντι 1,39 δισ. ευρώ το 2016.

Η συμβολή της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ) ήταν, όπως προαναφέρθηκε 653 εκατ. ευρώ, ποσό που αφορά επί της ουσίας δεκάμηνη και όχι δωδεκάμηνη χρήση. Υπενθυμίζεται ότι η μεταβίβαση της «Μαρινόπουλος» έγινε την 1η Μαρτίου 2017, κυρίως λόγω της καθυστέρησης έκδοσης της δικαστικής απόφασης για τη συμφωνία εξυγίανσης, ενώ στη συνέχεια υπήρξαν και άλλες εμπλοκές. Ουσιαστικά το δίκτυο άρχισε σταδιακά να επαναλειτουργεί το καλοκαίρι του ιδίου έτους και κυρίως από τον Σεπτέμβριο του 2017 και έπειτα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι οι πωλήσεις της ΕΥΣ αυξήθηκαν κατά 85% το τελευταίο τετράμηνο του 2017 σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο λειτουργίας της (Μάρτιος – Ιούνιος 2017). Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το διάστημα Ιουνίου – Αυγούστου 2018 καταγράφουν αύξηση  άνω του 50% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ήταν ζημιές ύψους 37,67 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 97,79 εκατ. ευρώ το 2016. Ο όμιλος, επίσης, εμφάνισε καθαρές ζημιές 84,37 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών κερδών 33,8 εκατ. ευρώ το 2016. Και σε αυτή την περίπτωση καταλυτικός είναι ο ρόλος της ΕΥΣ: η εταιρεία εμφάνισε ζημιές 97,76 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημιές 87,14 εκατ. ευρώ. Αντιθέτως, η μητρική εταιρεία συνέχισε και το 2017 με λειτουργική και καθαρή κερδοφορία, ύψους 56,4 και 10,9 εκατ. ευρώ αντιστοίχως.

Οι υποχρεώσεις του ομίλου, επίσης, λόγω της προσθήκης του δικτύου της «Μαρινόπουλος» και της χρηματοδότησης που έλαβε από τις τράπεζες για τον σκοπό αυτό αυξήθηκαν σε 956, 81 εκατ. ευρώ (οι βραχυπρόθεσμες) από 579,99 εκατ. ευρώ το 2016 και σε 1,11 δισ.ευρώ (οι μακροπρόθεσμες) από 268 εκατ. ευρώ το 2016.

Μέχρι τώρα έχουν ανακαινισθεί πλήρως και έχουν επανέλθει σε κανονική λειτουργία 198 καταστήματα, ενώ συγχρόνως ενισχύθηκαν σημαντικά οι πρόσθετες υπηρεσίες των 33 υπερμάρκετ «Σκλαβενίτης», με παιδότοπους, εστιατόρια, αρτοπωλεία κ.α. Τα υπόλοιπα 113 Καταστήματα θα ανακαινιστούν εντός του 2019, ενώ το συνολικό κόστος των επενδύσεων στις οποίες θα προβεί ο όμιλος υπολογίζεται ότι θα υπερβεί τα 75 εκατ. ευρώ.

Σχετικά Άρθρα

Έκθεση ΟΟΣΑ: Ουραγός στο επιχειρηματικό περιβάλλον και την αξιοποίηση ταλέντων η Ελλάδα

Την τελευταία θέση μεταξύ των κρατών – μελών του καταλαμβάνει η Ελλάδα στο επιχειρηματικό περιβάλλον σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ  που δόθηκε την Δευτέρα στη δημοσιότητα, ενώ συγκεντρώνει η Ελλάδα που επιτυγχάνει επίσης ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά αξιοποίησης ταλαντούχων ανθρώπων. Ο Οργανισμός επισημαίνει μεν ότι οι πρόσφατες μεταρρυθμίσεις[…]

Δείτε περισσότερα

Σε απέραντο εργοτάξιο μετατρέπεται η Κρήτη – Επενδύσεις «μαμούθ» σε τουρισμό, υποδομές & ενέργεια

Επενδύσεις που υπολογίζεται πως θα ξεπεράσουν τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ αναμένονται στην Κρήτη Σε ένα απέραντο εργοτάξιο με σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές στην ενέργεια και τον τουρισμό αναμένεται να μετατραπεί τα επόμενα χρόνια η Κρήτη. Το αεροδρόμιο Καστελλίου από τη μία, ο Βόρειος Οδικός Άξονας από την άλλη και παράλληλα[…]

Δείτε περισσότερα